Azië - Reisverslag uit Masqat, Oman van Wim en Ineke Spek - WaarBenJij.nu Azië - Reisverslag uit Masqat, Oman van Wim en Ineke Spek - WaarBenJij.nu

Door: Wim en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Ineke

15 Maart 2013 | Oman, Masqat

Dag 61 komen wij aan in Mumbai (Bombay) India, Mumbai heeft 20 miljoen inwoners, het is nog laag water en moeten wachten tot het hoger is, zodat we kunnen aanmeren.
Uiteindelijk zijn we om 7.00uur aangemeerd in de haven van Mumbai.
Weer door alle controles voor de emigratie India, maar daar waren wij al gewend van de vorige keren.
Wij zijn gaan wandelen naar het centrum van Mumbai, weer veel verkeer wat door elkaar reed en hier en daar een paar koeien op de stoep liggend, vandaag zondag was een festival waardoor het extra druk was in de stad. We kwamen aan de koloniale waterkant met het monument Gateway of India bevat hindoeïstische, islamitische en boeddhistische elementen, hier was het heel erg druk. Ook zijn wij nog naar het Taj Mahal Hotel geweest, hier is 4 jaar geleden een aanslag op geweest, het is heel groot en prachtig opgeknapt. Terug door het centrum langs verschillende winkeltjes door de drukke stad. We wilden vroeg terug zijn, nog even contact gehad met het thuisfront voor Wim z'n verjaardag, was leuk en de avond lekker in het Pinnecle restaurant gegeten, alles verfijnd en erg lekker.
Dag 62 hebben wij een tour geboekt in Mumbai, het is een fascinerende stad met mooie gebouwen, sommige zijn jammergenoeg verwaarloosd.
We begonnen bij de Gateway of India een arcade gebouwd ter herinnering aan het bezoek van King George V en Queen Mary, daarna naar het Churchgate treinstation door het drukke station in de trein, hier maakten wij een trip van 20 min. in overvolle perrons en treinen. We zagen ook Dabba- wallahs ofwel leden van de Mumbai Tiffin Box Suppliers, deze rijden af en aan per fiets met zelfgemaakte maaltijden en leveren dat op kantoren af, totaal 4000, van de fiets gaat het op een lange smalle krat op het hoofd ong 2.5meter lang en zo wordt het bezorgd, onvoorstelbaar wat daar gebeurd. Dan een kijkje genomen bij het wassen van wasgoed met je hand in betonnen bakken, mannen doen dit en staan ook in de bakken, de was hangt overal, zelfs op de daken van golfplaten. In het Mani Bhawan Gandhi Museum zagen wij een serie diorama's met het levensverhaal van Gandhi. Heel mooi gemaakt, in de bibliotheek maken ze de documenten op rijstpapier waarvan ze boeken binden, dit hebben wij vandaag mogen zien.
Totaal hebben wij 6dagen India mogen zien, het was bijzonder interessant en we hadden het niet graag willen missen. (Veel indrukken opgedaan).
Dag 63 en 64 zijn weer zeedagen.
Dag 65 komen wij in Muscat in Oman aan, daar hebben wij een excursie geboekt. Om 10 uur vertrokken wij met de tour naar het fort Walled City of Muscat, via de markt en een souk naar het fort, daarna lekkere lunch gehad en weer Jabrin Fort, beide waren heel mooi en hebben wij uitgebreid bekeken en van boven kunnen genieten van het uitzicht over de vallei, Bahia Fort was inmiddels gesloten en hebben wij een fotostop gehad, de oude stad rondgewandeld en daarna nog 2 uur in de bus terug, het was een lange dag, maar veel rotsen en bergen gezien verschrikkelijk mooi, dus erg genoten.
Dag 66 eerst naar de Souk geweest en langs de mooie boulevard gewandeld heerlijk in het zonnetje beetje wind, zitten nu bij restaurant wat te drinken met gratis wi-fi, 32graden. Morgen weer een zeedag.
Dag 67 zeedag.

Groetjes Wim en Ineke

• 15 Maart 2013 - 13:24

Lia Montagne:

Hoi Ineke en Wim,

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag Wim! Bofkonten zijn jullie, op dit moment hebben we hier weer natte sneeuw. En niet zo'n klein beetje ook. Koud en nat dus. Heel wat anders dan bij jullie. Geniet ervan en wij genieten mee!

Liefs, Lia

• 21 Maart 2013 - 20:12

Lia:

Wim nog van hartegefeliciteerd .Wat een geweldige reis maken jullie geniet van jullie verslagen. Ben aan het inpakken voor Portugal met gemengde gevoelens ga ervan uit dat het gaat lukken .Geniet nog van jullie laatste twee en een halve week
    Lieve groetjes Lia Meijer

• 03 April 2013 - 17:55

Mar Farwol:

Lachen, Muscat ben ik ook geweeesty. Spreek je als je terug bent.