Azië - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Wim en Ineke Spek - WaarBenJij.nu Azië - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Wim en Ineke Spek - WaarBenJij.nu

Door: Wim en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Ineke

03 April 2013 | Marokko, Tanger

In de avond toen wij bij Sicilië weg gingen voeren wij ong. 21.00 uur langs de vulkaan Stromboli spuwde vuur, was een mooie ervaring.
Dag 80 om 7.00 uur aangekomen in Napels de stad telt 1,2 miljoen inwoners, gemiddeld 10.000 per km2 wij werden gewaarschuwd voor criminelen maar hier hebben wij gelukkig niets van gemerkt. Nergens is de tegenstelling rijk en armoede zo groot als in Napels. Eerst zijn wij langs het Maschio Angioino kasteel gelopen, verder gewandeld langs de boulevard naar het Castel dell'Ovo dit ligt in het water waar je met een dijk verbinding hebt, de structuur dateert van 1282 is een kopie van het beroemde bouwwerk in Angers, hier is ook moderne kunst geëxposeerd, veel met roestig metaal en koper, wel mooi. Wij zijn daarna gelopen naar Kasteel Sant Elmo met museum Certosa di S. Martino, hier via vele stenen trappen die telkens een bocht hadden waardoor wij niet wisten hoe lang dat door ging, wij hebben deze trappen terug ook genomen en hebben daar 20 min. over gedaan, dus een flinke klim was dat, maar de moeite waard, we keken over de hele stad en zee, zo mooi uitzicht! tussendoor terug wat plaatselijke monumenten en een kerkje dat midden tussen de huizen stond bekeken, erg klein maar mooi beschilderd van binnen. Aan de boullevard was een klein restaurantje/cafeetje met buiten een vogel in kooitje heel kneuterig waar we wat gedronken hebben met uitzicht op de jachthaven, was leuk. We hebben hier een heel leuke dag gehad.
Dag 81 om 7.00 uur aangemeerd bij Civitavecchia.
Wij zijn gaan wandelen nadat de shuttlebus ons bij de plaats heeft afgezet, gelopen langs Forte Michelangelo en verder naar 18e eeuwse kathedraal van Civitavecchia, deze is voorzien van twee beelden van St. Franciscus van Assisi en heeft een koepel, de kerk is keurig en eenvoudig van binnen. Deze plaats heeft ook een mooie boullevard wat met mooi weer leuk is, maar het was erg koud, jammer. Natuurlijk moesten wij de pizza en cappuccino proberen, deze waren erg lekker. Het was leuk hier een keer te zijn, maar daar blijft het ook bij.
Dag 82 zeedag, afgelopen nacht ging de zee al te keer, toen wij wakker werden was het windkracht 9 en we hadden veel deining. In de loop van de dag werd het wat minder, maar 6/7was het nog wel. We stonden niet stevig op de benen en er waren veel bleke gezichten, af en toe even op het achterdek luchten deed ons goed. Wij zitten op dek 3, dit is een aardige hoogte en de golven kwamen er bovenuit en soms met een regenboog erbij, zo mooi en spectaculair om te zien, mooie foto's gemaakt.
Dag 83 Alicante, nadat wij aangemeerd waren zijn wij Alicante in gegaan, wij wilde naar het Castillo de Santa Barbara, lopend de berg op waren wij er bijna, we hebben van het uitzicht genoten, jammer dat het laatste stukje niet verder ging. Ook de Iglesia de Garda een mooie kerk bezocht. Verder was alles dicht op 2e paasdag, door de leuke straatjes en de Ramblas van Alicante gewandeld met de terrasjes, hier gezeten het was net de boullevard, erg leuk.
Er werd een avondvierdaagse georganiseerd, 5km per dag, 10 rondjes lopen rond het schip, leuk om mee te doen.
Dag 84Almeria, we kwamen vlakbij het centrum te liggen met het schip, het zou veel lopen worden, alles kon te voet worden afgelegd, eerst liepen wij naar het fort de Alcazaba, met de 9de eeuwse vesting toren met prachtig uitzicht, daarna hebben wij de Cathedral bezocht, toen wat ovr de markt gelopen en op de boulevard wat gegeten en gedronken, dwe zaten lekker in het zonnetje en om 16.00 waren wij weer op de boot waar we 18.00 uur de 2e dag van de avondvierdaagse hebben gelope
Dag 85 Tanger waren wij al vroeg aangemeerd, de tijd scheelde 2 uur, maar omdat de avond weer terug moesten in de tijd heeft de kapitein besloten dit niet te veranderen en bleef voor ons de klok gewoon staan. In Tanger hebben wij de Medina Souk door gelopen en de plaats bekeken, het regende deze dag dus hebben wij veel in winkeltjes doorgebracht en overdekt terrasje, 17.30 uur vertrok de boot en hebben wij de 3e dag van de avondvierdaagse weer gelopen, wel weer veel deining gehad.

Groetjes Wim en Ineke

• 04 April 2013 - 11:41

Anja:

Hoi Ineke, wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt ik heb met veel plezier ook naar de foto's gekeken. Hoop als je terugkomt ook het goede weer meeneemt want het is hier nog steeds kou(tegen vriespunt aan). Nog veel plezier jullie beide. tot gauw liefs Anja xxx

• 04 April 2013 - 15:51

Henk En Dini Zevenbergen:

Hallo Wim en Ineke.

Nog een paar dagen en het zit er op.Jullie hebben nog een prachtige reis gehad zo te lezen.
    Geniet er nog even van, misschien zien we jullie nog wel in Rotterdam.