Azië - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Wim en Ineke Spek - WaarBenJij.nu Azië - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Wim en Ineke Spek - WaarBenJij.nu

Door: Wim en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Ineke

24 Maart 2013 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Dag 67 zeedag, heel veel dolfijnen zien springen in zee, leuk gezicht was dat en geprobeerd foto's te maken, je hebt maar een fractie van een moment de tijd hiervoor. Op zo'n moment staat iedereen gewapend met fototoestel en filmapparaat klaar, wel lachen hoor en ben ik al blij als ik een kop of staart op de foto heb staan.
Dag 68 aangemeerd aan de haven van Salalah, met een pendelbusje zijn wij naar de poort gebracht, hier stonden wij dan en konden met een taxi ergens heen. Wij gingen met 2 taxi's de bergen in heel mooi, we hebben herten zien lopen heel dichtbij, waterfontein en terug nog even gezwommen in zee, maar deze trok heel erg er was niet in te zwemmen, hier verdrinken veel mensen hoorden wij van de chauffeur. Bij het verlaten van de taxi wilde de chauffeur het dubbele van het afgesproken bedrag hebben en dat heeft veel strubbelingen geven, uiteindelijk waren wij gelukkig weer op de boot terug met behulp van bemanning. Weer een ervaring rijker.
Dag 69 t/m 72 zijn zeedagen, heerlijk rustig.
Dag 73 komen wij aan in Aqaba Jordanië, wij hebben een tour geboekt naar Petra, 7.15 uur vertrokken wij en waren om 10.00 uur waren wij daar. We hebben er 3 uur gelopen, geweldig mooi en gelukkig was het mooi en droog weer anders glij je snel uit over de steentjes zal het met dat zanderige ook een modderpoel zijn. De volgende dag zou Obama komen en is het gesloten voor publiek, dus wij waren er op het goede moment.
Na een lunch zijn wij weer in de bus gestapt en gingen weer terug, het is een hele rit, maar echt de moeite waard.
Dag 74 kwamen wij vroeg aan in Sharm el Sheikh Egypte aan, met de tenderboten zijn we naar de vaste wal gebracht. Hier zijn wij een strandje gaan zoeken, het was vlakbij en met z'n zessen gaan snorkelen, mooi koraal met wat anemonen en schelpen die dicht gingen als je er tegenaan tikte.
Ook nog naar het centrum gelopen, een winkelcentrum en marktjes gevonden, daarna weer terug gelopen naar de haven. Hier in een lange rij op de tender gewacht, toen iedereen aan boord was zijn wij vertrokken. We zouden 12.30uur vertrekken, maar het werd een uurtje later vanwege het tenderen.
In de middag kwam er ineens een wind opzetten. De boot lag verkeerd op de golven en wij kwamen schuin te liggen, er viel het een en ander om. De golven waren erg mooi. Tegen de avond werd het al wat kouder, vestje aan!
We zijn hier eigenlijk maar een ochtend geweest, maar veel gedaan!
Dag 75, hier gingen wij om 6.00 uur het Suez kanaal door en konden in één keer door varen zonder te ankeren, was weer leuk en het zonnetje heeft de hele dag geschenen, we hadden een mooi plekje op het achterdek zodat we alles goed konden zien. Eind van de middag kwamen wij uit op de Middellandse zee.
Dag 76 is een zeedag op de Middellandse zee.

Groetjes Wim en Ineke

• 26 Maart 2013 - 10:05

Conny En Ton Pacque:

Hoi Ineke en Wim,
    We missen nog steeds het rondlopen over dek 3.
    We volgen jullie bijna iedere dag via de site positie MS Rotterdam.
    Gisteren weken jullie volgens de site van de route af, richting Athene.
    Wat jullie hebben meegemaakt met de taxi, dat hadden wij in Tanger.
    Geniet nog maar van de warme dagen. Het is hier koud.
    Doe de groeten aan de linker buren Rob en Tineke en aan Kees (Pianobar Pianist) en Ricardo en alle anderen.
    Groetjes en veel plezier!!!!
    Ton en Conny

• 03 April 2013 - 17:58

Mar Farwol:

Leuk Ien, hier ben ik ook allemaal geweest. Hebben we wat te bij te praten als jullie weer thuis zijn.